Jak edytować szablon wizytówek, ulotek i folderów?
Zebrane zostało tutaj bardzo wiele szablonów ulotek, wizytówek i folderów, które niezwykle łatwo możesz przystosować do własnego użytku, dodając tylko dane firmy, zmieniając tekst lub podmieniając zdjęcia.
Wszystkie szablony dostępne są w serwisie Graphic River i kosztują zaledwie kilka dolarów, najczęściej nie więcej niż 20 złotych. Otrzymujemy wówczas pełne prawa do szablonu i możemy dowolnie go edytować. W serwisie dostępnych jest wiele form płatności, więc możemy zapłacić zarówno kartą, a nawet polskimi Przelewami24, czy też za pomocą PayPal, jeżeli chcemy skorzystać z tego systemu płatności.
Jest to bardzo popularna forma wykonywania materiałów do druku dla siebie lub dla swoich klientów – wystarczy tylko edycja Photoshop lub w bezpłatnym Gimpie i ulotka jest gotowa. Wszystkie ulotki często są zbudowane na tzw. Smart objects, dzięki którym różn elementy możemy podmieniać przy pomocy dosłownie jednego kliknięcia myszy. Podobnie zmieniamy kolorystykę – najczęściej wystarczy zmienić ją z menu warstw, żeby łatwo dostosować wizytówkę czy folder do kolorów firmowych.
Dodatkowo, każdy plik zaopatrzony jest w dokumentację, najczęściej krótką instrukcję w PDFie, opisującą jak zmieniać plik. Pozwoli ona rozwiać wątpliwości i odniesiemy się do niej w przypadku problemów dotyczących na przykład tego która warstwa odpowiada za jaki element. Nawet jeżeli nie mamy dużego doświadczenia w pracy z Photoshopem lub GIMPem, bardzo łatwo przystosujemy plik do naszych potrzeb.
A na co jeszcze warto zwrócić uwagę wybierając szablon?
Rozdzielczość do druku: Większość plików wykonana jest w rozdzielczości 300 DPI, co jest standardem i zapewnia najwyższą jakość druku.
Format pliku: Niektóre z szablonów wykonane są w kilku formatach, co zapewnia jeszcze większa elastyczność przy edycji. Każda drukarnia przyjmuje jednak stadnardowy plik w formacie .psd lub .pdf w którym zapiszemu wykonany projekt w Photoshopie lub Gimpie.
Format samej ulotki: Wszystkie wizytówki wykonywane są w standaryzowanym używanym w Polsce i na świecie, natomiast ulotki różnią się formatami, w zależności od wielkości jaką chcemy osiągnąć. Najpopularniejsze formaty to A4 (wielkość jednej strony papieru do drukarki), A5 (połowa strony A4) i DL (wielkość koperty). Foldery najczęściej wykonywane jako tzw. Trifold, czyli strona A4 składana na 3 części. Wybierz taki rodzaj formatu, jaki przewidujesz do swojego projektu.